wtorek, 10 kwietnia 2018

Delikatny krupnik z kasza jaglaną

Ostatnio mam bardzo mało czasu na blogowanie i każdego dnia produkuje sobie zaległości w tej dziedzinie bo w kolejce czeka już kilka przepisów. Postaram się to jakoś uzupełnić, a dzisiaj mam przepis na delikatny i pyszny krupnik z dodatkiem kaszy jaglanej, moja rodzina jest przyzwyczajona do innego, ale ten im też smakował.






























Krupnik z kaszą jaglaną

1 woreczek kaszy jaglanej prażonej
4-5 ziemniaków
1 większa marchew
1 pietruszka
1/4 selera
około 10 cm pora 
5 żołądków drobiowych
przyprawy
wykonanie:
Żołądki drobiowe dokładnie umyć i pokroić w  cienkie paseczki, przełożyć do garnka, dodać pokrojony w paseczki por oraz marchew, seler i pietruszkę pokrojone w większą kostkę, zalać 12 litrami wody. Do garnka z mięsem i warzywami dołożyć 2 ziarna ziela angielskiego, 1 liść laurowy i kilka ziaren czarnego pieprzu lekko zgniecionego oraz 1 łyżkę jarzynki, przykryć i gotować około 25 minut po tym czasie do garnka dorzucić ziemniaki pokrojone w kostkę i gotować kolejne 7-10 minut, teraz wsypać kaszę i gotować już do miękkości ziemniaków  ( ten czas wystarczy kaszy bo ma być lekko twardawa nie  rozgotowana) na koniec zupę doprawić do smaku solą oraz pieprzem. Osobiście lubię smak przyprawy typu magii w krupniku i dlatego też nią doprawiam zupę. Przed podaniem posypujemy zielona pietruszką.



1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody