czwartek, 28 grudnia 2017

Sernik z makiem

Dawno mnie tutaj nie było z przepisem i dzisiaj też nic odkrywczego nie dodam bo tylko przepis na sernik co był u mnie w czasie świąt. Z sernikami tak bywa, że dobrze smakują o każdej porze roku i dlatego zostawiam przepis, a znalazł się on u mnie dzięki Ani ,  był pyszny więc pozwalam sobie go puścić dalej w świat.






























Sernik z makiem 

1 szklanka to 250 ml 
ciasto:
20 dag dobrej margaryny
1,5 szklanki mąki
1/2 szklanki maku
1 jajko
5 łyżek cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
masa serowa:
1 kg sera białego na serniki
2 opakowania budyniu jasnego u mnie smak biszkoptowy
1/2 szklanki cukru
2 jajka
warstwa budyniowa:
2 budynie biszkoptowe
700 ml mleka
2 łyżki suchego maku
5 łyżek cukru 
 dodatkowo:
10 dag białej czekolady
2 łyżki mleka
kandyzowane skórki cytrynowe i ananasy
wykonanie:
Do wymieszanych suchych składników na ciasto dodać jajko i pokrojoną w kostkę margarynę, zagnieść kruche . Formę do pieczenia 33 cm na 22 cm na dnie wyłożyć papierem do pieczenia i rozwałkować całe ciasto.
Piec 25 minut w temp. 170 st
Ser utrzeć z cukrem, dodać proszek budyniowy oraz jajka, dokładnie wszystko ze sobą połączyć i wylać na podpieczony, gorący  spód z ciasta, ponownie blaszkę  wstawić do piekarnika i piec kolejne 45 minut.
1/2 litra mleka zagotować z cukrem w pozostałym mleku wymieszać z proszkiem budyniowym i makiem, wlać na gotujące się mleko i mieszając zagotować.
Gęsty i ciepły budyń wylać na masę serową i dopiec całość jeszcze 20 minut w temp. 170 st
Po upieczeniu i wystudzeniu ciasto polać rozpuszczona z mlekiem biała czekoladą i posypać kandyzowanymi owocami.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody