poniedziałek, 7 sierpnia 2017

Kotlety z jajek i cukinii

Moja rodzina wie, że ja jestem mięsożerna i u mnie mięso to podstawa mojej diety, ale nawet taki wariat jak ja ma czasami ochotę na coś innego. Jajka to bardzo wdzięczny materiał do obróbki bo przy ich pomocy można wyczarować małym kosztem cuda do jedzenia, takie kotlety to tylko kropla w morzu ich możliwości :) Polecam.






























Kotlety z jajek i cukinii 

10 jajek na twardo
2 jajka surowe
1 mała cukinia
1 mała czerwona cebula
5-6 łyżek otrębów owsianych
przyprawy
dodatkowo:
olej
wykonanie:
Jajka na twardo obrać i rozgnieść widelcem ( nie muszą być bardzo drobno rozdrobnione). Cukinię po umyciu zetrzeć na grubych oczkach i delikatnie posolić, wymieszać i odstawić na kilka minut, następnie odcisnąć i dodać do jajek razem z drobno posiekaną cebulą oraz otrębami. Na koniec wbić jajka i doprawić do smaku solą, szczyptą tymianku suszonego oraz pieprzem ziołowym.
Na patelni rozgrzać małą ilość oleju i przy pomocy łyżki kłaść porcje ciasta, smażyć na złoty kolor i delikatnie odwrócić na drugą stronę po zrumienieniu zdjąć z patelni.
Podawać na gorąco z dowolną surówką ze świeżych warzyw.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody