poniedziałek, 19 grudnia 2016

ciasteczka z posypką

W trakcie wertowania książki z ciasteczkami natrafiłam na ten przepis, ale ciasteczka były upieczone jako rogaliki, tutaj trafiłam na nie w formie malutkich ciasteczek i takie postanowiłam zrobić.


Ciasteczka z posypką 

24 dag masła
10 dag cukru
4 opakowania dowolnego jasnego budyniu ja miałam o smaku biszkoptowym
9 dag mąki ziemniaczanej
120 dag mąki pszennej
dodatkowo:
dowolna posypka
Masło w temperaturze pokojowej utrzeć z cukrem, następnie dodać przesiane obie mąki wymieszane z proszkiem budyniowym i zagnieść ciasto. Z ciasta uformować kulę i owinąć w folię, następnie schłodzić około godziny w lodówce.
Posypkę wysypać na talerzyk, ze schłodzonego ciasta odrywać niewielkie kuleczki wielkości orzecha laskowego i przyciskając jedna stroną do posypki pozwolić, aby się przykleiła. Kulki z ciasta ułożyć na wyłożonej papierem blaszce. Piec w niskiej temperaturze  120 st, wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 25-30 minut, zdjąć z blaszki dopiero po wystudzeniu. Ciastka są malutkie i wychodzi ich całkiem sporo


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody