czwartek, 20 października 2016

Drożdżowy zawijaniec z budyniem

Dawno nie było u mnie ciasta drożdżowego co jest bardzo dziwne bo to moje ulubione ciasto. W planach miałam upieczenie bułek drożdżowych, ale lenistwo wygrało i zrobiłam jedna wielką zwijaną bułkę :)





























Drożdżowy zawijaniec z budyniem 

ciasto:
50 dag mąki pszennej
10 dag cukru
5 dag drożdży
5 dag masła
120 ml mleka
2 jajka
dodatkowo:
1,5 szklanki mleka
1 budyń o dowolnym smaku u mnie toffi
2 gruszki
1 garść posiekanych orzechów włoskich 
1/2 szklanki cukru pudru
figi do dekoracji
wykonanie:
Drożdże  rozetrzeć z 2 łyżkami cukru, dolać ciepłe mleko i odstawić na kilka minut. Mąkę przesiać do miski, wymieszać z pozostałym cukrem i szczyptą soli, dodać zaczyn drożdżowy, jajka i ciepłe mleko.  Z podanych składników zagnieść ciasto i odstawić przykryte ściereczką do wyrośnięcia.
Budyń wymieszać w 1/2 szklanki mleka, pozostałe mleko zagotować i na gotujące się mleko wlać rozrobiony proszek budyniowy, mieszając zagotować i wystudzić.
Stolnicę podsypać mąką i rozwałkować na niej ciasto w prostokąt, posmarować zimnym budyniem, posypać orzechami i na wierzchu ułożyć plasterki gruszek,
zwinąć jak roladę.
Formę do keksa 30 cm długości wyłożyć papierem do pieczenia i przełożyć do niej ciasto po wierzchu posmarować jajkiem i odstawić do ponownego wyrośnięcia.
Piekarnik nagrzać do 180st i piec około 35-40 minut po upieczeniu wystudzić i po wierzchu polać lukrem przygotowanym z cukru pudru i kilku kropli wody, ozdobić cząstkami fig.






3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody