wtorek, 20 września 2016

Zapiekanka z cukinią

Z braku pomysłu na obiad i z nadmiaru cukinii co w tym roku rośnie jak zwariowana i sama nie jestem w stanie powiedzieć ile sztuk i ile kg już jej przytargałam do domu. Od nadmiaru głowa jednak mnie nie boli i zawsze coś fajnego z nią wymyślę.


Zapiekanka z cukinią 

2 średniej wielkości cukinie
1 duża marchew
1 papryka
1 cebula
5 pomidorów
2 ząbki czosnku
1/2 pęczka zielonej pietruszki
50 dag mięsa mielonego u mnie mięso z łopatki wieprzowej
przyprawy
1 łyżka oleju 
ser mozzarella
wykonanie:
Cukinię umyć i razem ze skórką pokroić na cienkie plasterki takie około 1/2 cm grubości, posypać delikatnie solą oraz pieprzem i opiec na grillu lub patelni grillowej.
Paprykę i marchew  pokroić w większą kostkę, a cebulę w drobną kosteczkę. Olej wlać na patelnię i podgrzać na gorący olej wrzucić marchew po kilku minutach dodać do niej paprykę i cebulę chwilę razem podsmażyć, następnie dodać mięso mielone i czosnek pokrojony w plasterki oraz przyprawy 1 łyżeczkę mielonej słodkiej papryki, 1 łyżeczkę pieprzu ziołowego, 1/2 łyżeczki soli, 1/2 łyżeczkę suszonej bazylii i szczyptę płatków chilli, całość dokładnie wymieszać i pod przykryciem dusić kilka minut do momentu zmięknięcia marchwi. Pomidory obrać ze skórki i pokroić w większą kostkę, dodać do mięsa i dusić około 10 minut, aż  odparuje nadmiar płynu, a pomidory się rozpadną na koniec dodać posiekaną pietruszkę i wymieszać.
Na dnie naczynia do zapiekania ułożyć warstwę cukinii i przykryć ją mięsem, układać warstwami do wyczerpania składników co ważne to ostatnia warstwa musi być z cukinii.
Zapiekankę wstawić do nagrzanego do 200st piekarnika i zapiec całość około 15 minut na 5 minut przed końcem pieczenia na wierzchu ułożyć ser pokrojony w plasterki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody