wtorek, 6 września 2016

Precelki w cukrze

Na foremkę do wycinania precli czaiłam się od dawna, ale jakoś tak wyszło, że nabyłam je dopiero teraz i dzisiaj mam swoje pierwsze słodkie precelki.


Precelki w cukrze


20 dag masła
20 dag cukru
40 dag mąki pszennej
1 łyżeczka cynamonu 
2 jajka
2 łyżki kwaśnej śmietany
dodatkowo;
cukier do obtoczenia
wykonanie:
Mąkę przesiać i wymieszać na sucho z cukrem, cynamonem i szczyptą soli, następnie dodać zimne masło pokrojone w kostkę, jajka oraz śmietanę, szybko zagnieść kruche ciasto i schłodzić około 2 godzin w lodówce.
Schłodzone ciasto rozwałkować na około 1/2 cm na podsypanej delikatnie maka stolnicy i foremką wyciąć kształt ciastka
, zanurzyć z jednej strony w cukrze i kłaść cukrem do góry na wyłożonej papierem blaszce do pieczenia.
Piec w temp. 180st około 13-14 minut.






.

4 komentarze:

  1. Pierwszy raz widzę taką formę, super:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można kupić bez większych problemów w sieci tego pełno 😊

      Usuń
  2. Świetne ciasteczka :) Też marzy mi się taka foremka, ale mąż zapowiedział mi eksmisję, jak tylko zobaczy w domu kolejną nową "ciarupę" :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Edytka 😊 to zrób tak jak z nową bluzkę, kup i schowaj w szufladzie, a potem powiedz " no co ty kochanie to stara tylko na dnie leżała" 😊😊

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody