poniedziałek, 12 września 2016

Czekoladowo-malinowa rolada

Nie mogłam przejść obojętnie obok tego wydarzenia , ale upał mnie skutecznie zniechęcał od zabierania się za roladę, ale się nie dałam i do  kawy mam dzisiaj pyszna roladę. Przyznam się, że skorzystałam z pomocy kremu śmietanowego, ale się tego nie wstydzę bo po to produkuje się takie rzeczy, aby człowiek mógł sobie ułatwiać życie, prawda jest tez taka, ze te kremy są pyszne.
 

Czekoladowo-malinowa rolada

ciasto:
4 jajka
8 dag cukru
5 dag mąki tortowej
1 budyń czekoladowy
1 łyżka oleju
krem:
500 ml śmietany 30%
1 opakowanie kremu śmietankowego o smaku malinowym
dodatkowo:
maliny
cukier puder
wykonanie:
Jajka ubić z dodatkiem szczypty soli i cukru, ubijać do momentu powstania puszystej masy, następnie dodać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem budyniowym i delikatnie wymieszać na koniec dodać olej.
Blaszkę z wyposażenia piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia i wylać na nią  ciasto i wyrównać. Piec w temp. 180st około 10 minut po upieczeniu ciasto wyjąć na ściereczkę posypaną cukrem pudrem i zwinąć w roladę, odstawić do wystudzenia.

Zimną śmietanę ubić z dodatkiem kremu śmietankowego zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Wystudzone ciasto rozwinąć i delikatnie zdjąć papier, posmarować kremem i posypać malinami, ponownie zwinąć roladę, zawinąć w folię aluminiową i odstawić do lodówki do zastygnięcia.
Przed podaniem roladę posypać cukrem pudrem.




Rolady były tez u dziewczyn:
Na ciasteczkowych papierach
Esmeralda ze smakiem
Moje wypieki i nie tylko
Różowa kuchnia
Moje domowe kucharzenie
Ewusiowe smaki
oraz Elżbieta Wieczorkiewicz

5 komentarzy:

  1. Fantastyczna.....szkoda, że maliny w ogrodzie chorują i się kończy ich zbiór...ale może uda się jeszcze ją zrobić....

    OdpowiedzUsuń
  2. Rolada pierwsza klasa! Zjadłabym taką bardzo chętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekolada, owoce to jest to, co lubię najbardziej. Dziękuję za wspólne pieczenie

    OdpowiedzUsuń
  4. Wpadam na kawałek roladki..dzięki za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe połączenie czekolady i malin. Dziękuje za wspólne pieczenie. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody