wtorek, 24 maja 2016

Kurczak na indyjską nutę

Takie smaki to nie do końca są moje smaki, mam bardzo niską skalę ostrości i nie lubię  pikantnych potraw. Taki obiad zrobiło mi moje najstarsze dziecko co dla odmiany uwielbia taką kuchnię :) ciągle opowiada co to sobie na tych studiach wygotowuje (  dziwnie to brzmi student gotuje, ale ona naprawdę to robi) , obiecała nam ugotować coś ze swojej kuchni i słowa dotrzymała :)
Nie chcąc zrobić dziecku przykrości zjadłam, ale wżyciu nie wypiłam tyle wody co przy tym obiedzie :) jednak uczciwie muszę przyznać, że było pyszne choć strasznie mnie paliło ( i tylko mnie bo cała reszta wcinała z apetytem )
Mam tutaj zakładkę" przepisy Oli" to teraz muszę chyba dorzucić " obiady Oli" , a wiec dzisiaj kurczak inspirowany przepisem na kurczaka Tikka masala w wykonaniu Oli.


Kurczak na indyjską nutę

marynata do kurczaka:
2 ząbki czosnku
1 łyżka imbiru
1 łyżka oliwy
1 łyżeczka słodkiej papryki
1 łyżka przyprawy garam masala
szczypta chili
sos:
1 puszka pomidorów w puszce krojonych
1/2 szklanki jogurtu naturalnego
1 czerwona papryka
1/2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka kurkumy
1 łyżeczka przyprawy garam masala
1 łyżka imbiru
1 ząbek czosnku
dodatkowo;
2 piersi z kurczaka
wykonanie:
Kurczaka pokroić w większą kostkę i posypać przyprawami z marynaty, dodać drobno pokrojony czosnek i wymieszać, odstawić do lodówki na minimum 2 godziny.
W woku podgrzać oliwę i obsmażyć mięso, następnie dodać wszystkie przyprawy potrzebne do sosu oraz  pokrojoną w kostkę paprykę i drobno posiekany 1 ząbek czosnku, chwilkę razem smażyć. Do mięsa dolać pomidory z puszki razem z sokiem oraz  jogurt,
mieszamy i gotujemy na małym ogniu około 10 minut.
Podajemy z ryżem.

http://www.skworcu.com.pl/


2 komentarze:

  1. A ja bardzo lubię takie smaki, pysznie kochana :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pan Mąż przy takim zestawie przypraw to i ze dwie kwarty wody by wydudlał ;) Ja za to bym zjadła z przyjemnością i smakiem - lubię takie ostre potrawki obiadowe :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody