piątek, 15 kwietnia 2016

Wiosenna zupa

Jeszcze troszkę trzeba poczekać na wszystkie młode warzywka, ale u mnie na działce już z ziemi wybił się lubczyk w foliowym namiocie  skiełkowały samosiejki koperku i mam już swoją rzodkiewkę :)
Naskubałam co większy koperek, urwałam rzodkiewkę, dołożyłam coś jeszcze i ugotowałam taką pyszną zupkę. Kocham wiosnę :) :)


Wiosenna zupa 

1 marchew
1 pietruszka
5 ziemniaków
10 cm pora
1 mały kalafior lub 1/2 paczki mrożonego
około 1,5 pęczka rzodkiewki
1 łyżka pomidorów suszonych w kostce 
1 łyżeczka pieprzu  ziołowego
2 łyżki przyprawy Kuchmistrz 
4 łyżki masła
1/4 szklanki śmietany 30% 
gałązka lubczyku
dodatkowo:
koperek
wykonanie:
Marchew i pietruszkę obrać i pokroić w drobną kostkę na patelni stopić masło i podsmażyć na nim marchew z pietruszką w trakcie smażenia dodać por pokrojony w paseczki i suszone pomidory, całość tylko lekko podsmażyć.  Warzywa przełożyć do garnka zalać 1,5 litra wody, dodać ziemniaki pokrojone w większą kostkę, lubczyk i przyprawę, zagotować. Kiedy zupa się zagotuje, dodać rozdrobniony na różyczki kalafior i 1 pęczek rzodkiewki pokrojony w cienkie plasterki teraz całość gotować do miękkości na koniec dodać śmietanę i pieprz, można tez ewentualnie doprawić jeszcze solą. Przed podaniem do zupy dodać posiekany koper i pozostałą rzodkiewkę pokrojoną w plasterki ( ta rzodkiewka ma stanowić chrupiący element w zupie)






1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody