wtorek, 15 marca 2016

Czekoladowe jajko

Zaraz ktoś zapyta
- a po co robić takie samemu, po co się trudzić skoro w sklepach tego pełno ?
Owszem pełno w sklepach czekoladowych i nie czekoladowych dekoracji, ale powiem Wam, że warto pobrudzić sobie rączki czekoladą bo satysfakcja jaką mamy po postawieniu takiego jajka jest bezcenna :) Moje jajko nie jest idealne, ale i tak jestem z niego ogromnie dumna i będzie to moja świąteczna ozdoba stołu.
Niestety do zrobienia takiej dekoracji potrzebujemy specjalnej formy, ale to nie jest problem bo za małe pieniądze można ją bez kłopotu kupić, a wykorzystać na wiele sposobów bo jak zrobimy czekoladowe jajka to możemy zrobić w nich galaretę w kształcie połówek jajek lub upiec piaskowe babeczki, albo drożdżowe bułeczki na świąteczny stół, pomysłów jest wiele :)


Czekoladowe jajko 

30 dag dobrej gorzkiej czekolady
10 dag mlecznej czekolady
2 łyżki masła
dodatkowo:
okrągłe ciasto 
Wykonanie:
Czekolady połamać, dodać do nich masło i rozpuścić nad parą. Silikonową formę do jajek tylko przetrzeć papierowym ręcznikiem nasączonym olejem  i posmarować gruba warstwą czekolady, odstawić do lodówki do zastygnięcia, kiedy pierwsza warstwa zastygnie pokryć ją druga warstwą czekolady i ponownie odstawić do zastygnięcia.

Kiedy czekolada zastygnie ostrożnie wyjąć skorupki z formy i ułożyć na desce, czekoladę ponownie rozpuścić z papieru do pieczenia zrobić małą tutkę i napełnić ja płynną czekoladą przy pomocy tutki rysować na połówkach jajek wzorki ( można dodatkowo ozdobić perełkami) po namalowaniu wzorków odstawić do dokładnego zastygnięcia.
Kiedy czekolada zastygnie połączyć obie części jajka i skleić płynną czekoladą ( jeszcze raz odstawić do zastygnięcia) Kiedy jajko dobrze się sklei należy ciastko posmarować czekoladą i ustawić jajko, przytrzymać lub delikatnie podeprzeć, aby się skleiło ( czekolada szybko zastyga więc trwa to chwilkę)
Mi została czekolada więc dodatkowo pokryłam nią miejsce sklejenia połówek i ozdobiłam srebrnymi perełkami, ozdobiłam nimi też ciastko.






7 komentarzy:

  1. Wow..podziwiam Ciebie...ja nie mam cierpliwości do takich rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja lubię taką zabawę, pomaga mi to pozbyć się stresu :)

      Usuń
  2. Wygląda wspaniale :)
    Polecam następnym razem zatemperować czekoladę - będzie ładnie błyszczeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz o tym nie pomyślałam, zresztą wcale nie sądziłam, że coś mi z tego wyjdzie :)

      Usuń
  3. zainspirowałaś mnie :) do tej pory robiłam malutkie, ale mając taką foremkę jak Ty, mogę pokusić się o większe :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody