sobota, 19 marca 2016

Cytrynowa babka z kisielem

Na ten przepis wpadłam kilka dni temu tak przez przypadek, lubię babki i często je robię, ale z dodatkiem kisielu chyba jeszcze nie robiłam. Kisielowa babka przewija się często w opowiadaniach mojej mamy o jej dzieciństwie, taka babka z cytrynowym smakiem była popisowym ciastem jej cioci i u niej zawsze ją jadła. Moja mama ma już swoje lata, ciocia dawno jest w tym lepszym świecie, przepisu na babkę brak, a jest tylko zapamiętany smak.
Więc jak tylko zobaczyłam przepis u Marzeny to musiałam zrobić :) reakcja mamy " To nie jest Baśki, ale pyszna, zrób na święta"


Cytrynowa babka z kisielem

175 g masła
2 jajka
3/4  szklanki cukru
2 szklanki mąki tortowej
1 kisiel cytrynowy z cukrem
1 szklanka mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
cytryna
dodatkowo:
1 szklanka cukru pudru
wykonanie:
Całe jajka ubić z cukrem do białości, mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i kisiele, przesiać prosto do masy jajecznej i mieszać na małych obrotach na koniec dodać rozpuszczone i przestudzone masło oraz skórkę startą z cytryny.
Ciasto przelać do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej mąką formy do babki.
Piec w temp. 170st około 60 minut.
Upieczoną i wystudzoną babkę przełożyć na talerz, cukier puder utrzeć z sokiem cytrynowym i wodą na gładki lukier i gotowym lukrem polać babkę, odstawić do zastygnięcia lukru.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody