czwartek, 14 stycznia 2016

Kokosowe motylki

Szybkie, powiedziałabym nawet błyskawiczne :) i bardzo smaczne  ciasteczka.
Niestety do ich wykonania potrzebujemy specjalnej foremki, możemy ją nabyć w różnych kształtach ja mam motylka bo taką wybrała moja córka.

Kokosowe motylki

ciasto:
1 szklanka mąki pszennej
1 jajko
3/4 szklanki mleczka kokosowego
1 łyżka cukru
dodatkowo:
olej
wykonanie:
W wysokim i niezbyt dużym naczyniu połączyć wszystkie składniki do uzyskania gładkiego ciasta.
W niedużym garnku rozgrzać około 1/2 litra oleju, razem z olejem musimy nagrzewać naszą formę.
Kiedy olej i forma jest już dostatecznie nagrzana to zanurzyć ją delikatnie w cieście, ale tak, aby ciasto nie przelało się przez górne krawędzie, ciasto ma być tylko na dnie i bokach formy. Foremka musi być gorąca bo inaczej ciasto się do niej nie przyklei, kiedy ciasto jest już na formie delikatnie zanurzyć je w gorącym oleju i czekać, aż samo się odklei, smażymy na złoty kolor z dwóch stron.
Po usmażeniu ciasteczka odsączyć na papierowym ręczniku
i posypać po wierzchu cukrem pudrem.
Ciastek smażymy tyle ile potrzebujemy w danym dniu bo ciasta nie lubią dłuższego przechowywania.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody