wtorek, 12 stycznia 2016

Chleb razowy

Domowy chlebek razowy z pysznie chrupiącą skórką mi najlepiej oczywiście smakuje tylko posmarowany  masłem. Mój jeszcze nie zięć :) twierdzi, że wszystko robi na "oko"i ponoć mu to wychodzi w tym przypadku i ja poszłam jego śladem choć warzyłam i mierzyłam nie do końca robiąc na "oko"


Chleb razowy 

50 dagą mąki razowej żytniej typ 2000
50 dag mąki pszennej typ 450
5 dag drożdży
2,1/4 szklanki mleka
1 płaska łyżka soli
2 płaskie łyżki cukru
4 łyżki ziaren słonecznika
wykonanie:
Obie mąki wymieszać razem w misce i na środku zrobić  dołek. W ciepłym mleku wymieszać drożdże z cukrem i wlać w dołek w mące, następnie przy pomocy łyżki wmieszać w mleko troszkę mąki i odstawić na 30 minut.
Do podrośniętych drożdży dodać sól oraz  słonecznik i zagnieść gładkie ciasto po zagnieceniu wyrabiać jeszcze kilka minut( ja robiłam to wszystko przy pomocy robota)Wyrobione ciasto przykryć i odstawić w ciepłe miejsce na 2 godziny. 2 formy keksowe około 25cm długości wyłożyć papierem lub wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą.
Wyrośnięte ciasto podzielić na dwie części, uformować bochenki i przełożyć je do foremek jeszcze raz odstawić do wyrośnięcia.
Kiedy chleb wyrośnie po wierzchu posmarować go zimną wodą i można dodatkowo posypać ziarnami słonecznika choć to nie jest konieczne.
Piekarnik nagrzać do 200st i wstawić do niego foremki z chlebem piec 15 minut po tym czasie zmniejszyć temp. 180st i piec około 40 minut po upieczeniu wystudzić na kratce.






2 komentarze:

  1. Widać że ładnie wyrósł :) mięciutki w środku na pewno i pyszny. Warto było :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody