wtorek, 29 grudnia 2015

Likier o smaku cukierków

Czas kończyć ciszę bez przepisu bo muszę Wam pokazać czym ja uraczyłam swoją rodzinkę w okresie świątecznym. Taki likier kiedyś robiło się u nas często na rodzinne spotkania i był to taki " babski alkohol" w tym roku coś naszła mnie ochota na przypomnienie sobie jego smaku i zrobiłam :)


Likier o smaku cukierków 

1/2 litra piwa Porter
1/2  szklanki cukru
1 szklanka wody
10 dag cukierków kukułek
3/4 szklanki spirytusu
wykonanie:
Cukier i cukierki zalać wodą i mieszając do momentu rozpuszczenia się cukierków zagotować, następnie przestudzić i dolać do tej słodkiej mieszanki piwo oraz spirytus, dokładnie wymieszać.
Przygotowany likier przelać do butelki i odstawić na kilka dni, aby smaki się "przegryzły".
Likier przed podaniem należy zamieszać bo się rozwarstwia.  


Przepis dodaję do konkursu http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2015/12/konkurs-udekoruj-z-nami-swieta.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody