sobota, 26 września 2015

Papryka w kwaśnej zalewie

Cały dzień spędziłam dzisiaj w kuchni zamykając smaki jesieni do słoików, przerobiłam ogromne ilości papryki. Część zrobiłam z mojego ulubionego przepisu bo bez tej papryki ja nie przetrwałabym zimy :) , a z tego co zostało zrobiłam paprykę z bardzo starego przepisu który był moim ulubionym zanim odkryłam przepis na paprykę z miodem :) Dzisiaj więc postanowiłam zrobić z dwóch fantastycznych przepisów i efektem mojej pracy dzielę się oczywiście tutaj.


Papryka w kwaśnej zalewie 

2 kg papryki
zalewa;
2 litry wody
2 szklanki octu 6 %
8 łyzek cukru
4 łyżki soli
dodatkowo;
cebula
czosnek
ziarna pieprzu
liście laurowe
olej
wykonanie:
Paprykę oczyścić i podzielić na mniejsze kawałki, następnie ułożyć  dość ciasno w słoikach do każdego słoika włożyć po listku laurowym, ząbku czosnku i  plasterku cebuli oraz wsypać kilka ziaren pieprzu.
Składniki zalewy zagotować i gorąca zalać ułożoną w słoikach paprykę do każdego słoika na wierzch wylać po 1 łyżce oleju i zakręcić słoiki.
Słoiki pasteryzować 10 minut.






2 komentarze:

  1. Lubię paprykę ale przyznam, że najczęściej jadam surową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Surowa ma niepowtarzalny smak, ale taką marynowaną to u mnie w domu jada się bardzo często.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody