środa, 5 sierpnia 2015

Tropikalny dżem

Jakiś czas temu spisałam przepis na ten dżem z tego miejsca i nie powiem troszkę się odczekał w kolejce do zrobienia, ale jak już zrobiłam to byłam z niego bardzo zadowolona bo jest pyszny :)


Tropikalny dżem

2 puszki ananasa w syropie
1 kg dojrzałych bananów
1/4 szklanki wiórek kokosowych
sok z 1 cytryny
cukier
wykonanie:
Ananasy razem z sokiem miksujemy na mus, dodajemy do nich pokrojone banany i stawiamy na małym palniku i mieszając gotujemy do rozgotowania się bananów.
Wiórki kokosowe mielimy na mączkę i dodajemy do rozgotowanych owoców, następnie dolewamy sok z cytryny i po spróbowaniu dosypujemy cukier u mnie wystarczyło niecałe 1/2 szklanki. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy i na małym palniku smażymy do zgęstnienia dżemu.
Gorący przekładamy do małych słoiczków i po zakręceniu odstawiamy do wystudzenia. 
Dżem można ponoć przechowywać w lodówce do 4 tygodni, ale ja myślę, że tyle to on u mnie nie postoi :)



2 komentarze:

  1. Nigdy takiego dżemu nie próbowałam.Składniki są ciekawe bardzo i w dodatku pyszne,dlatego dżem musi smakować doskonale;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dżem jest doskonały, polecam i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody