piątek, 21 sierpnia 2015

Salceson

Salceson to ciasto które chyba wszyscy znają i choć raz pojawiało się ono w waszych domach ja troszkę o nim zapomniałam, ale kiedyś gościło u mnie dosyć często. Przepis odkurzyłam dlatego, że chciałam zrobić smaczne ciasto z jabłkami których miałam w domu kilka jednak na szarlotkę było ich za mało więc zrobiłam salceson.


Salceson

1 szklanka oleju
5 jajek
1 szklanka cukru
2 szklanki mąki pszennej
2 łyżki kakao
2 łyżeczki sody oczyszczonej
4  średniej wielkości jabłka
wykonanie:
Jabłka obrać i pokroić w większą kostkę.
Jajka roztrzepać lekko przy pomocy miksera dodać olej i wymieszać, następnie dolać sodę rozpuszczoną w 4 łyżkach zimnej wody. Mąkę przesiać razem z kakao i wymieszać z cukrem do suchych składników wlać płynne i dokładnie wszystko wymieszać do gładkiego ciasta dodać jabłka i delikatnie wymieszać.
Formę do keksa około 30 cm długości wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą, następnie napełnić ją ciastem, piec w temp. 180st około 40-50 minut po upieczeniu posypać cukrem pudrem lub polać lukrem.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody