czwartek, 11 czerwca 2015

Tartaletki z truskawkami

Zwyczajne kruche tartaletki, ale z tym kremem i truskawkami stają się nadzwyczajne ja nie mogłam od nich oderwać oczu :)


Tartaletki z truskawkami 

ciasto:
1,5 szklanki mąki pszennej
1 łyżka masła
2 żóltka
3 łyżki zimnej wody
3  łyżki cukru
krem:
1 budyń waniliowy
1,5 szklanki mleka
250 ml śmietany 30%
2 łyżki cukru pudru
dodatkowo:
truskawki
sos truskawkowy do deserów 
wykonanie:
Mąkę przesiać i wymieszać z cukrem i szczyptą soli, dodać żółtka, masło i wodę, następnie szybko zagnieść ciasto które schłodzić w lodówce.

7 foremek do tartaletek o średnicy 10 cm wysmarować masłem i delikatnie posypać mąką, schłodzone ciasto podzielić na 7 porcji i każdą porcją ciasta wylepić tartaletki, delikatnie nakłuć je widelcem na cieście położyć krążek z ciasta na który wysypać fasolę.
Tartaletki piec w 200 st około 15 minut.

Budyń ugotować w 1,5 szklanki mleka i wystudzić, śmietanę ubić z cukrem pudrem i delikatnie połączyć z zimnym budynie.

Z upieczonych tartaletek zdjąć papier z fasolą na środku wycisnąć niewielką ilość sosu truskawkowego
i napełnić je kremem budyniowym, następnie obłożyć truskawkami pociętymi w plasterki.








Milion Smaków Truskawek - druga edycja

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody