poniedziałek, 23 marca 2015

Drożdżowa baba

Ciasta drożdżowe to jedne z moich ulubionych ciast dla mnie nie ma nic lepszego jak kawałek jeszcze ciepłej drożdżówki, ale babka drożdżowa u mnie to naprawdę rzadkość. Dzisiaj jednak przez ręce zajęłam sobie głowę i upiekłam babkę z takiego startego przepisu chyba jeszcze po mojej teściowej z przepisu jeszcze nie korzystałam więc tym bardziej byłam miło zaskoczona kiedy babka okazała się pyszna i zdecydowanie przeszła moje oczekiwania co do niej. Kiedy polałam ją lukrem to wyglądała tak dostojnie i pięknie, że było mi jej szkoda kroić :)


Drożdżowa baba 

20 dag masła
50 dag mąki pszennej
15 dag cukru
5 jajek
1 większy gotowany ziemniak
1 szklanka mleka
1 opakowanie suszonych drożdży
1 laska wanilii
2 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej
5 dag rodzynek
lukier:
3/4 szklanki cukru pudru
sok pomarańczowy
wykonanie:
Masło stopić i przestudzić, drożdże wymieszać z 1 łyżką cukru i 1 łyżką maki dolać do tego troszkę ciepłego mleka, wymieszać i odstawić.
Żółtka utrzeć z cukrem do białości w trakcie ucierania dodać ziarenka wyskrobane z laski wanilii do utartych żółtek dodać przesianą mąkę i rozgniecionego dokładnie ziemniaka, następnie dolać rozczyn drożdżowy i pozostałe mleko, ciasto wyrabiać kilka minut ( ja robiłam robotem) na koniec dodać do ciasta rozpuszczone masło, rodzynki i skórkę dokładnie wszystko jeszcze chwilkę wyrabiać. Ciasto jest dosyć luźne jak na drożdżowe.
Dużą formę do babki wysmarować masłem i wysypać bułką tartą, przełożyć do niej ciasto od razu bez wcześniejszego wyrastania, przykryć i odstawić w ciepłe miejsce na minimum 3 godziny do wyrośnięcia.
Piekarnik nagrzać do 160st i piec babkę około 50 minut do suchego patyczka.

Lukier: Cukier puder utrzeć z niewielką ilością soku pomarańczowego na gładki i lejący się lukier.

Przygotowanym lukrem polać upieczoną i wystudzona babkę.







Wielkanocne Smaki - edycja V Babki Wielkanocne 2015

4 komentarze:

  1. Typowo świąteczna, pięknie wygląda;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tą babkę za to chętniej byśmy spróbowały, bo lubimy drożdżowe wypieki ale niestety zakazany owoc smakuje najlepiej :/

    OdpowiedzUsuń
  3. piękna babka:) na pewno bardzo smaczna:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody