czwartek, 28 sierpnia 2014

Sałatka z cukinii

W moich zapiskach ta sałatka podpisana jest " Sałatka Marylki" , a to dlatego, że od niej mam ten przepis i drugi rok z rzędu będzie gościć na półkach w mojej piwnicy. Słoikowe zapasy to fajna sprawa nie tylko na fakt zamknięcia tych wszystkich nieosiągalnych zimą smaków w słoikach, ale taka domowa jest dużo lepsza jak te kupne choć i po takie czasami sięgam jak skończą się zapasy bo u mnie taki słoiczek to zawsze koło ratunkowe kiedy na szybko trzeba coś pysznego podać podczas obiadu bo same mięso z ziemniaczkami to stanowczo za mało :), a z czasem różnie bywa i nie zawsze jest możliwość przygotowania świeżej surówki więc szczerze polecam przygotowanie choć kilku słoiczków bo warto.



Sałatka z cukinii 

3 duże cukinie około 6 kg mają mieć razem
1/2 kg marchwi
3 czerwone papryki
1 kg cebuli
6 ząbków czosnku
1 pęczek zielonej natki pietruszki
zalewa:
1 szklanka wody
1/2 szklanki cukru
1 szklanka octu 6%
1 szklanka oleju
2,5 łyżki soli
2 łyżki pieprzu czarnego
Wykonanie:
Cukinie obrać i wydrążyć z nich środki z nasionami, paprykę też oczyścić z nasion.
Cukinię i paprykę pokroić w cienkie paski, a następnie  plasterki, cebulę pokroić w piórka ja robię to wszystko przy pomocy robota zmieniając tylko tarcze na odpowiednie. Marchew zetrzeć na grubych oczkach tarki i dodać do cukinii, następnie dodać posiekaną pietruszkę i drobno pokrojony czosnek, wymieszać na sucho.
Zalewa:
Wodę lekko podgrzać i rozpuścić w niej cukier oraz sól, dodać pieprz i dolać olej z octem, dokładnie wszystko wymieszać.

Przygotowaną zalewą zalać warzywa i po dokładnym wymieszaniu odstawić na 30 minut.
Sałatkę przełożyć do słoików i pasteryzować około 20 minut po wystudzeniu sprawdzić szczelność i wynieść w chłodne i ciemne miejsce gdzie można ją przechowywać nawet do wiosny. 




3 komentarze:

  1. mmm! jaki miły początek dnia oglądać takie pyszności! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może coś takiego zrobię, bo cukinii mi nie brakuje. Na razie zrobiłam cukinię tylko w miodowej zalewie ala korniszonki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody