środa, 13 sierpnia 2014

Królik w leśnym sosie

Taki królik to niebo w gębie ja osobiście uwielbiam i kiedy stawiam go na stole to zawsze przypomina mi się babcia która serwowała takie mięsko na szczególne okazje i mimo, że używała do jego przygotowania minimalną ilość przypraw to i tak był pyszny. U mnie dobrą okazją był fakt znalezienia w lesie  pięknych, zdrowych i pierwszych w tym roku prawdziwków  po obgotowaniu została z nich ledwie garstka, ale do sosu starczyło.

Królik w leśnym sosie 

1 królik
około 1/2 szklanki  obgotowanych grzybów leśnych
1 cebula
2 ząbki czosnku
1 szklanka białego wina
4 czubate  łyżki smalcu
1/2 szklanki śmietany 30%
przyprawy
wykonanie:
Mięso z królika  umyć i osuszyć, następnie podzielić na porcje i natrzeć solą oraz grubo mielonym pieprzem, ułożyć ciasto w płaskim naczyniu i zalać winem, przykryć i odstawić do lodówki na minimum 12 godzin.
Po zamarynowaniu mięso obtoczyć w mące i strącić z niego nadmiar mąki na patelni rozpuścić smalec i obsmażyć na dość ciemny kolor mięso po obsmażeniu mięso przełożyć do brytfanki, a na tłuszczu zrumienić pokrojoną w kostkę cebulę i dodać ją do mięsa. Na patelnię wlać niewielką ilość wody, aby dobrze wymyć to co zostało na patelni i wlać jej zawartość do brytfanki, dodatkowo do mięsa dodać 1/2 litra gorącej wody oraz przyprawy : 5  rozgniecionych ziaren jałowca, 2 liście laurowe, 1/2 łyżeczki ziaren czarnego pieprzu, 1 łyżeczkę suszonego tymianku, całe ząbki czosnku  i 2-3 gałązki zielonej  pietruszki oraz 1 kostkę bulionową grzybową, całość przykryć i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st na około 60 minut, ale około 20 minut przed końcem duszenia do brytfanki dodać grzyby i śmietankę.

 Mąka z mięsa wystarczająco zagęści nam powstały sos i raczej nie trzeba już też doprawiać do smaku mi najlepiej takie mięso smakuje z dodatkiem parowanych klusek.

3 komentarze:

  1. Wow .. przepyszny przepis ... Pamiętam ten smak z wakacji na wsi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile to jest "1/2 obgotowanych grzybów leśnych"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz :) gdzieś mi umknęła szklanka, ale dzięki Tobie już dopisałam :) Pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody