środa, 4 czerwca 2014

Bułki z truskawkami

Coś mam słaby zapał do pracy w kuchni, ale zakup truskawek zmusił mnie do mobilizacji i upiekłam cudowne bułeczki z truskawkami.


Bułki z truskawkami 

Ciasto:
5,5 szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru
3 jajka
12 dag margaryny
1,5 szklanki mleka
5 dag drożdży
Kruszonka:
10 dag marcepanu
5 dag zimnego masła
10 dag mąki pszennej
dodatkowo:
truskawki
jajko
Wykonanie:
W ciepłym mleku rozpuścić drożdże, margarynę stopić i przestudzić. Mąkę przesiać i wymieszać z cukrem oraz szczyptą soli, dodać jajka, przestudzony tłuszcz i mleko z drożdżami, zagnieść ciasto które odstawić do wyrośnięcia.
Kruszonka:
Marcepan, masło i mąkę tak długo rozcierać palcami, aż powstanie ładna kruszonka.

Wyrośnięte ciasto  wyjąć na podsypaną mąką stolnice i lekko je rozciągnąć, następnie kubkiem wyciąć z niego krążki ciasta i ułożyć je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, dnem szklanki na środku zrobić lekkie wgłębienia i całe bułki posmarować dodatkowym jajkiem.
Truskawki umyć i ułożyć w dołkach na środku bułek po wierzchu posypać kruszonką i jeszcze raz odstawić do wyrośnięcia.
Piec w temp. 190 st około 20 minut.





Milion smaków truskawek

2 komentarze:

  1. Bardzo smaczne i niekłopotliwe w wykonaniu bułeczki, dobre także na drugi dzień. Kruszonkę dałam zwykłą, aby wykorzystać zapasy z zamrażalnika, z taką marcepanową z pewnością byłyby ciekawsze. Pozdrawiam.Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za przemiły komentarz :) i pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody