sobota, 26 kwietnia 2014

Placuszki z piekarnika

Moja babcia robiła takie placki na płycie kaflowego pieca ja takiego nie posiadam więc posiłkowałam się piekarnikiem, uczciwie tylko z wyglądu przypominają te babci, ale i tak były pyszny, a moje dziewczyny były nimi zachwycone. 



Placuszki z piekarnika

35 dag mąki
1/2 szklanki kwaśnego mleka lub kefiru
1 jajko
2 dag drożdży
1 łyżka oliwy
1/2 łyżeczki cukru
1 łyżeczka soli
Wykonanie:
Do mąki dodać cukier i sól, następnie wkruszyć drożdże i przemieszać. Do suchych składników dodać mleko, jajko i olej, zagnieść z tego dość twarde ciasto i utoczyć z niego w miarę równy wałek który pokroić w cienkie plasterki i uformować z nich placuszki.
Przygotowane placuszki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i odstawiamy w ciepłe miejsce na 30 minut.
Piekarnik nagrzać do 180 st i pieczemy około 15 minut.
Takie placuszki smakują wybornie same bez dodatków, ale z dżemem, miodem lub z dowolnymi pastami dają nam pyszne śniadanie lub kolacje.






Smaki dzieciństwa

2 komentarze:

  1. Z piekarnika? - dla mnie nowość. Wyglądają smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz spróbować, będziesz miło zaskoczona :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody