wtorek, 1 kwietnia 2014

Domowe markizy

Zrobiłam dzisiaj takie ciasteczka, wyszły mi bajecznie pyszne :)


Domowe markizy

Ciasto:
7 dag masła
1,1/4 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki cukru pudru
3/4 szklanki kakao
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody
1 szczypta soli
1 jajko
Krem:
10 dag masła
2 łyżki mleka
1/2 szklanki mleka w proszku
2 łyżki mielonych orzechów włoskich
kilka kropli aromatu orzechowego
Wykonanie:
Masło stopić i przestudzić, mąkę przesiać razem z kakao, cukrem pudrem oraz proszkiem do pieczenia i sodą, dodać sól i wymieszać na sucho. Do suchych składników dodać jajko i przestudzony tłuszcz, zagnieść gładkie ciasto i schłodzić.
Krem:
Masło utrzeć na krem dodać płynne mleko i cały czas ucierając dosypać mleko w proszku i mielone orzechy na koniec dodać aromat orzechowy.

Schłodzone ciasto cienko rozwałkować i wyciąć malutkie kółeczka na co drugim odcisnąć dowolny wzorek ( można go też pominąć)
Ciasteczka ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec w temp. 170st około 8 minut.

Upieczone i wystudzone ciasteczka przełożyć  kremem i odstawić do lodówki do zastygnięcia.




4 komentarze:

  1. Mignęły mi dziś te twoje ciasteczka na FB, ale myślałam, że to kupne, a to u ciebie takie smakowitości ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody