środa, 8 stycznia 2014

Biszkopt z galaretkami

Dzisiaj szaro i buro na dworze więc na poprawę nastroju u mnie takie kolorowe ciasto.

Biszkopt z galaretkami 

Ciasto:
8 jajek
1 szklanka mąki pszennej
1 budyń śmietankowy
1/2 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
8 łyżek oleju
Dodatkowo:
1 zielona galaretka
1 czerwona galaretka
2 w dowolnym kolorze ja miałam ametystowe i słabo odbijały na cieście więc nie polecam
2 szklanki śmietany 30%
Wykonanie:
Białka jajek ubić na sztywno z dodatkiem szczypty soli do sztywnej piany dodać cukier i dalej ubijać, aż beza będzie biała i sztywna do bezy dodać żółtka i ostrożnie wszystko wymieszać. Mąkę przesiać i razem z proszkiem do pieczenia i proszkiem budyniowym delikatnie połączyć  z jajkami na koniec dodać olej.
 Formę do pieczenia ( 24 cm na 35 cm) wyłożyć papierem do pieczenia i wylać do niej ciasto.
Piec w temp. 180st około 35 min.

Galaretkę zieloną i czerwoną rozpuścić każdą osobno w 1 szklance gorącej wody i przestudzić.
Dodatkowe dwie galaretki rozpuścić zgodnie z zaleceniem na opakowaniu.

Upieczone i wystudzone ciasto przeciąć na trzy cienkie placki, jeden ułożyć na dnie formy do pieczenia i na nim wylać masę przygotowaną z ubitej 1 szklanki śmietany 30% wymieszanej z jedną galaretką na masie ułożyć drugi placek i na nim wylać kolejny kolor masy galaretkowej przygotowany w taki sam sposób jak pierwszy, przykryć trzecim ciastem, a na wierzchu wylać gęstniejące dodatkowe galaretki i odstawić do zastygnięcia.



2 komentarze:

  1. Z pewnością by się humor poprawił jakby się zjadło tak wspaniałe ciasto :)
    Pozdrawiam i serdecznie zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody