wtorek, 5 listopada 2013

Bułeczki

Wczoraj robiłam cudowne bułeczki i może mi ktoś powiedzieć, że takie na drożdżach to nie to samo co pieczywo na zakwasie i ja się z nim zgadzam, ale te były cudowne jedne z najlepszych jakie powstały w moim domu. Od czasu do czasu nachodzi mnie na domowe pieczywo i wtedy sięgam za mąkę i coś tworzę :)

Bułeczki


3o dag mąki pszennej razowej
60 dag mąki pszennej
3 dag drożdży
1/2 litra ciepłej wody
100 ml śmietany 12%
2 łyżeczki soli
Wykonanie:
Wodę wlać do większego naczynia i rozpuścić w niej drożdże, dodać cukier i wymieszać, odstawić na 5 minut. Maki wymieszać z solą i dodać do drożdży, następnie dodać śmietanę i bardzo dobrze wyrobić ciasto ( około 5 min) ja robiłam to robotem. Wyrobione ciasto odstawić na 1.5 godziny do wyrośnięcia po tym czasie ciasto jeszcze raz wyrobić i uformować bułeczki, posmarować je po wierzchu jajkiem i odstawić na kolejne 30 min.
Piekarnik nagrzać do 230 st i piec bułeczki około 15 minut.






4 komentarze:

  1. muszę się zabrać za chleb wreszcie :) domowe pieczywo kusi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domowe wypieki są pyszne i wbrew pozorom nie takie trudne, ale mi strasznie się za nie zabrać.

      Usuń
  2. takie bułeczki mogłabym jeść codziennie ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody