wtorek, 20 sierpnia 2013

Arbuzowy gigant :)

Upiekłam ostatnio bardzo dużego biszkopta w momencie w którym się za niego zabierałam miało być z niego zrobione całkiem inne ciasto, ale plany się sypły, a ja zostałam z tym olbrzymem :). Chwilkę myślałam i postanowiłam zrobić coś takiego, wyszło wysokie jak tort, leciutkie jak piórko i bardzo, bardzo smaczne :)
Przepis podaję oczywiście w sporych ilościach, ale zawsze można ją zmniejszyć choć u mnie wcale za dużo tego ciasta nie było i absolutnie jego rozmiar nie stanowił problemu.

Arbuzowy gigant
ciasto:
10 jaj
1 szklanka cukru
1.3/4 szklanki mąki tortowej
1 budyń waniliowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia
10 łyżek oleju rzepakowego
Masa serowa:
1 kg sera w wiaderku
1 galaretka w dowolnym smaku ważne, aby była różowa 
1/2 litra śmietany 30%
3/4 szklanki cukru pudru
5 płaskich łyżek żelatyny
Dodatkowo:
około 2 kg arbuza
300 ml śmietanki 30%
1 śmietan- fiks
3 łyżki cukru pudru

Wykonanie:
Białka jajek ubić na bardzo sztywno z dodatkiem 10 łyżek bardzo zimnej wody  i szczypty soli do sztywnych białek dodać cukier i jeszcze raz wszystko dokładnie ubić, aż uzyskamy białą i szklistą bezę.
Do ubitych białek ostrożnie dodać żółtka i wszystko wymieszać, następnie ostrożnie połączyć z przesianą mąką wymieszaną z proszkiem budyniowym i proszkiem do pieczenia, ciasto bardzo ostrożnie mieszać na sam koniec dodać olej.
Dużą tortownicę u mnie taka prostokątna o wymiarach 24 cm na 35 cm wyłożyć papierem do pieczenia i napełnić ciastem.
Piec w temp. 180st około 30 min.

Masa serowa:
Arbuza pokroić w niewielką kostkę i w miarę możliwości usunąć pestki, następnie zlać cały sok który powstał przykrojeniu arbuza, mój był bardzo soczysty i było prawie 1 szklanka soku. Po odmierzeniu zebranego soku dopełnić go do 1.1/2 szklanki wodą i zagotować w gorącym płynie rozpuścić galaretkę i żelatynę, następnie przestudzić.

Ser utrzeć z cukrem pudrem do utartego sera dodać przestudzoną galaretkę i dokładnie wszystko wymieszać na koniec delikatnie wymieszać ubitą na sztywno śmietaną.


 Upieczone i wystudzone ciasto przekroić na trzy placki, dolny ułożyć ponownie w formie na nim rozsmarować połowę masy serowej ( masa dosyć  szybko gęstnieje) na niej ułożyć połowę arbuza i przykryć drugim plackiem na którym wyłożyć resztę masy serowej i resztę arbuza, przykryć ostatnim plackiem ciasta.

Dodatkową śmietankę ubić na sztywno z cukrem pudrem i śmietan-fiksem, następnie ozdobić nią wierzch ciasta.
Przygotowane ciasto odstawić do lodówki na kilka godzin, aby dokładnie zastygło.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody