wtorek, 2 lipca 2013

Drożdżówka Edytki

Często tak mam, że widząc przepis nabieram straszną ochotę, aby  wypróbować go, z tym przepisem było inaczej jak tylko go zobaczyłam to o niczym innym nie myślałam tylko o tym kiedy go zrobię. Czas od nabrania ochoty do wykonania to około 18 godzin :) Przepis pochodzi od mojej koleżanki Edyty  która pisze bardzo apetycznego bloga klik :) i wszystko u niej  wygląda tak, że człowiek od patrzenia robi się głodny choć przepis znalazłam tutaj ja dodałam od siebie tylko kilka czerwonych porzeczek  pomiędzy krateczki, a zapomniałam o rodzynkach i cytrusach.

Drożdżówka Edytki

60 dag mąki pszennej
3/4 szklanki mleka
1/2 szklanki cukru
3 jajka
4 dag drożdży
12 dag masła
masa serowa:
1/2 kg białego sera
1/2 szklanki cukru
12 dag masła
3 jajka
2 łyżki mąki pszennej
dodatkowo:
czerwona porzeczka
jajko do posmarowania


Wykonanie:
Masło rozpuścić i przestudzić, mleko podgrzać i rozpuścić w  nim drożdże. Do przesianej mąki dodać cukier, jajka, przestudzony tłuszcz i drożdże, zagnieść gładkie ciasto i odstawić do wyrośnięcia.
Masa serowa:
Masło utrzeć z cukrem i żółtkami w trakcie ucierania dodać skręcony ser i mąkę,  na koniec masę serową delikatnie wymieszać z ubitą pianą z białek.
Prostokątną formę wysmarować tłuszczem i wyłożyć na dnie 2/3 całego ciasta na nim wylać całą serową masę i na wierzchu ułożyć krateczkę z pociętych paseczków z pozostałego ciasta, paski ciasta posmarować dodatkowym jajkiem, pomiędzy kratkę wsypać czerwoną porzeczkę. Ciasto odstawić na 15 min, a następnie piec w nagrzanym piekarniku do 180st około 40-45 min.






Owoce z sadu i dzialki

6 komentarzy:

  1. Pyszny drożdżowiec,z serem jeszcze nie robiłam,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie nadrób zaległości bo to ciasto jest pyszne.

      Usuń
  2. Zapisuję bo uwielbiam drożdżowce,a ten wygląda niezwykle apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciacho jest wspaniałe, wygląda megaapetycznie :)
    Bardzo podoba mi się pomysł dodania porzeczek i na pewno go wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody