piątek, 3 maja 2013

Bułki rabarbarki

Czekałam i czekałam, aż wreszcie się doczekałam :)rabarbaru ja wiem, że jeszcze miał sobie rosnąć na działce, ale ochota na bułeczkę z nim była silniejsza od zdrowego rozsądku.

Bułki rabarbarki


Ciasto:
3.5 szklanki mąki pszennej
5 łyżek cukru
1 szklanka mleka
5 dag drożdży
1 jajko
10 dag margaryny
kruszonka:
6 dag masła
6 dag mąki
3 dag cukru
Dodatkowo:
jajko do posmarowania
rabarbar (rabarbaru miałam bardzo mało bo około 30 dag )
Wykonanie:
Mleko lekko podgrzać i rozpuścić w nim drożdże, następnie dodać do nich po 1 łyżce mąki i cukru, odstawić do wyrośnięcia.
Margarynę stopić i przestudzić.


Mąkę przesiać i wymieszać z pozostałym cukrem oraz szczypta soli, dodać jajko, przestudzony tłuszcz i zaczyn drożdżowy, zagnieść ciasto, przykryć i odstawić do wyrośnięcia.

Rabarbar obrać i pokroić w kawałeczki, dodać do nich 1 łyżkę cukru i 1 łyżkę proszku budyniowego ja miałam waniliowy.

Wyrośnięte ciasto rozciągnąć na podsypanej lekko mąką desce i szklanka wyciąć krążki na każdym ułożyć  troszkę rabarbaru i zlepić bułeczki.



Przygotować kruszonkę z masła, cukru i mąki, gotowe bułeczki ułożyć na natłuszczonej blaszce po wierzchu posmarować roztrzepanym jajkiem i posypać kruszonką.
 Bułki jeszcze raz odstawić do podrośnięcia, następnie piec je w nagrzanym do 180 st piekarniku około 30 min.



2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody