poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Domowa pasztetowa

Ostatnimi czasy zdarzyło mi się wywalić zakupione wędliny bo nie nadawały się do jedzenia, wyrzucając je wywalałam też swoje pieniądze więc postanowiłam sama robić wyroby w tym celu zakupiłam kilka sprzętów, a mój mężuś postawił wędzarnię. Stawiam w tej dziedzinie pierwsze kroki, ale mimo tego, że wymagają takie wyroby nakładu pracy ja długo nie sięgnę po kupne gotowce. Na wegetariankę się nie nadaję bo jestem typowym mięso jadem :) i dwa dni bez mięsa to dużo za dużo dla mnie, więc będę robić własne wyroby i tutaj je spisywać.

Przepis na ten pasztet zaczerpnęłam z " Kuchni staropolskiej" choć bardzo podobny zachwalała Hala na Przepysznie, pasztet lub jak ktoś woli pasztetowa jest pyszna i pachnąca, może nie ma kremowej konsystencji , ale bez problemu da się nią smarować pieczywo.

Domowa pasztetowa

1 kg słoniny
1 kg mięsa wieprzowego chudego
1/2 kg wątróbki ja użyłam drobiowej
1/2 kg kaszy manny
1.5 szklanki zimnej wody
2 duże cebule
2 łyżki pieprzu
4 płaskie łyżki soli
1 łyżka majeranku
1/2 łyżeczki startej gałki muszkatołowej



Wykonanie:
Słoninę, mięso, wątróbkę i cebulę skręcić przez maszynkę ja skręciłam
 na grubych oczkach, kaszę manną wymieszać z wodą i powstałą papkę dodać do mięsa, dosypać przyprawy i dokładnie wymieszać.
Słoiki wyparzyć ( mi wyszło 12 sztuk takich po dżemie) i napełnić je masą tak, aby został 1 cm miejsca od krawędzi słoika, dokładnie zakręcić.
 Słoiki z pasztetem ustawić w garnku, zalać wodą tak, aby wystawała tylko pokrywka i od momentu zagotowania trzymać na małym płomieniu 1.5 godz po tym czasie wystudzić i przechowywać w lodówce.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody