poniedziałek, 25 lutego 2013

Ucierane ciasteczka

Dzisiaj miałam straszną wenę twórczą lub musiałam czymś zająć głowę bo po pracy wyprodukowałam tort czekoladowy ( o którym jutro :)), pastę do chleba na kolację i takie malutkie ciasteczka które przypominają domowe czekoladki. Miałam je zrobić w zwykłych foremkach do muffin, ale wykopałam z dna szuflady takie stare foremki ( ani razu nie użyte ) do wyrobu czekoladek i zrobiłam w nich. Pomysł na ich wykorzystanie był bardzo dobry bo wyszły uroczo :)

Ucierane ciasteczka  

13 dkg margaryny 
1/2 szklanki cukru 
3/4 szklanki mąki 
2 łyżki kakao 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
2 jajka 
2 łyżki mleka 
3 łyżki suszonej żurawiny 
1/2 tabliczki czekolady mlecznej
Wykonanie:
 Margarynę utrzeć z cukrem w trakcie ucierania dodawać porcjami przesianą mąkę i kakao wymieszane z proszkiem do pieczenia oraz jajka i mleko.


Utarte, gładkie ciasto wymieszać z żurawiną.
 Ciastem napełnić małe foremki ja użyłam silikonowych do wyrobu domowych czekoladek.
 Piec około 15 min w temp. 180st
 Po upieczeniu i wystudzeniu ciasteczka delikatnie wyjąć z foremki i po wierzchu polać rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladą oraz posypać kolorową posypką.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody