środa, 27 lutego 2013

Kopertki z odzyskiem

Macie tak czasami, że coś za Wami chodzi i zaprząta myśli za mną dzisiaj tak chodziły ciepłe drożdżówki i już nawet miałam sobie kupić, ale były jakieś takie mało pociągające i ani jedna do mnie nie przemawiała "Kup mnie" :), więc sobie odpuściłam. Jednak po powrocie do domu coś mnie ruszyło od nowa i zrobiłam takie małe koperty z dodatkiem śliwek z kompotu, pracy przy nich mało, a efekt wzrokowy i smakowy zadowalający wszystkich.


Kopertki z odzyskiem        

40 dag mąki pszennej 
2 jajka 
25 dag margaryny 
2 łyżki kwaśnej śmietany 
5 dag drożdży 
4 łyżki cukru 
1 szczypta soli 
dodatkowo: 
migdały w płatkach 
śliwki węgierki z kompotu
Wykonanie:
Śmietanę wymieszać z drożdżami, margarynę rozpuścić i wystudzić. 
Mąkę przesiać i wymieszać z cukrem oraz solą, dodać do niej żółtka, drożdże ze śmietana oraz zimny tłuszcz. Zagnieść gładkie ciasto i chwilkę je zagniatać, następnie odstawić na minimum 30 min, aby ciasto podrosło. 
Wyrośnięte ciasto rozwałkować na grubość 1/2 cm i pociąć na kwadraty na środku każdego ułożyć śliwkę i zlepić na środku rogi na miejscu zlepienia przykleić wycięty ozdobnie kawałek ciasta. Ułożyć zlepione bułeczki na natłuszczonej blaszce posmarować białkiem i posypać płatkami migdałowymi, następnie zostawić jeszcze na kilka minut. 
Piekarnik nagrzać do temp. 180st i piec około 30 min. 




2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody