wtorek, 15 stycznia 2013

Kukurydziane ciasto na słono

Dzisiaj zaszalałam i pierwszy raz zrobiłam ciasto na słono, pomysł zaczerpnięty z książki  "120 wypieków", tak naprawdę nie wiem do czego to zaliczyć bo to, ani pizza, ani no nie wiem co :)
Fakt jest taki, że wyszło smacznie i sycąco no i bardziej pasowało na kolację jak na deser.

Kukurydziane ciasto na słono

5 dag mąki pszennej 
25 dag kaszki kukurydzianej 
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
1 łyżeczka soli 
4 jajka 
280 ml kwaśnej śmietany kremówki 
1/2 szklanki oleju 
2 ząbki czosnku 
kawałek czerwonej papryki 
1/2 puszki kukurydzy 
1 łyżka świeżych listków majeranku 
Wykonanie:
 Mąkę wymieszać na sucho z kaszką kukurydzianą, solą i proszkiem do pieczenia, następnie dodać pokrojona w kostkę paprykę, drobno posiekany czosnek oraz majeranek, wszystko wymieszać. Osobno ubić jajka ze śmietaną i olejem, dolać do suchych składników i dołożyć odsączoną z zalewy kukurydzę, ciasto szybko i dokładnie wymieszać, wylać do wysmarowanej tłuszczem foremki ja miałam 22cm na 27 cm.

Ciasto piec w nagrzanym do 200 st piekarniku około 25 min po upieczeniu ciasto zostawić do wystudzenia w formie przed podaniem pokroić na porcje.

 Moje dzieci jadły jak ciasto takie suche, a mi bardzo smakowało z czystym barszczykiem.



6 komentarzy:

  1. Świetny pomysł na imprezę:)! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Na imprezę faktycznie się nadaje, moja nastolatka była nim zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo mnie zaciekawiło to ciasto, hmm ciekawe jaki ma smak..
    http://kuchareczkamala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno opisać ten smak, ciasto jest bardzo delikatne i łatwo się kruszy w smaku wyraźnie czuć kaszkę, ale polecam spróbować bo jest smaczne i sycące :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody