wtorek, 11 grudnia 2012

Obwarzanki

Dzisiaj nic specjalnego nie przygotowałam, ale mam taki przepis godny polecenia nie są to może obwarzanki jak z Krakowskiego rynku, ale są pyszne. Najlepsze są jeszcze ciepłe bo potem troszkę twardnieją, ale ja i tak je lubię :)

Obwarzanki

1/2 kg mąki 
1 szklanka wody 
3 dag drożdży 
1/2 łyżeczki soli 
1 łyżeczka cukru 
Dodatkowo: 
cukier 
mak
Wykonanie:
 W 1 szklance ciepłej wody rozpuścić drożdże, mąkę przesiać i wymieszać na sucho z solą i cukrem dodać do niej drożdże i zagnieść gładkie ciasto. Wyrobione ciasto odstawić do wyrośnięcia, następnie podzielić na porcję i utoczyć z nich wałeczki z których zwinąć obwarzanki które przykryć i zostawić jeszcze na 30 min do wyrośnięcia.
W garnku zagotować wodę z cukrem (1 łyżeczka cukru na litr wody) do gotującej się wody wkładać obwarzanki i gotować około 2 min.
Delikatnie wyjąć z garnka, odsączyć z wody i posypać makiem.
 Piec 15 min w temp 150-160st.
 Można zamiast maku po upieczeniu posmarować lukrem.



2 komentarze:

  1. Uwielbiam! :D
    A Twoje wygladaja jak z najlepszej piekarni! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię i dziękuje bo daleko im do oryginału.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody