piątek, 21 grudnia 2012

Makowe ciasteczka

U mnie mak ostatnio mak goni, ale to pewnie przez to, że jest grudzień. Miałam już nic więcej z takich malutkich ciastek nie robić na święta, ale jednak wyszło inaczej i upiekłam takie kruche ciasteczka z makiem oblane białą czekoladą, pachną cudnie, a smakują jeszcze lepiej.
Zapomniałam dodać, że ciasteczka są banalnie proste.

Makowe ciasteczka

 30 dag mąki
20 dag margaryny
20 dag cukru
1/2 łyżeczki sody
1/2 szklanki suchego maku
Dodatkowo:
10 dag białej czekolady
1 łyżka mleka
Wykonanie:
Margarynę posiekać z cukrem i dodać pozostałe suche składniki, zagnieść gładkie ciasto które cienko rozwałkować na lekko podsypanej mąką stolnicy i wyciąć foremką ciasteczka.


Ciastka ułożyć na natłuszczonej blaszce i piec w temp. 180 st do zrumienienia po upieczeniu ciastka polać rozpuszczoną białą czekoladą wymieszaną z mlekiem.
Można dodatkowo posypać makiem i odstawić do zastygnięcia czekolady.




Tak w tym roku będzie wyglądał mój piernik na który przepis jest tutaj


1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody