czwartek, 13 grudnia 2012

Ciasto serowo-bananowe

Dzisiaj odkopałam taki fajny i zapomniany z niewiadomych  dla mnie powodów przepis na pyszne ciasto jak je zrobiłam to wpadła w odwiedziny do mojej córci grupka harcerzy i zanim się obejrzeli to zostało im puste dno. Ponoć głodny harcerz zje wszystko, ale myślę, że ciasto im po prostu smakowało :)

Ciasto  serowo-bananowe

Ciasto: 
6 jajek 
1 szklanka mąki pszennej 
1 budyń czekoladowy 
10 dag czekolady mlecznej z orzechami 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
1/2 szklanki cukru. 
Masa: 
1/2 kg serka śmietankowego 
1 galaretka cytrynowa 
1 łyżeczka żelatyny 
1/2 szklanki cukru 
3 banany (bez skóry około 30 dag) 
Dodatkowo: 
kawa rozpuszczalna do nasączenia 
polewa czekoladowa 
kolorowa posypka

Wykonanie:
Ciasto: 
Oddzielić białka jajek i ubić na sztywno z odrobiną soli do ubitych białek dodać cukier i ubić, aż powstanie biała beza, następnie dodać żółtka i delikatnie połączyć z pianą.
 Przesiać mąkę z budyniem oraz proszkiem do pieczenia i dodać do jajecznej masy, wymieszać i na koniec dodać posiekaną czekoladę.
 Ciasto wylać do wyłożonej papierem formy (33cm na 22cm) i piec w temp. 180 st.

 Masa:
 Ser zmiksować z cukrem i bananami na gładką masę. Galaretkę rozpuścić razem z żelatyną w 3/4 szklanki wody i jak przestygnie dodać do masy serowej, dokładnie wszystko połączyć. 

 Upieczone i ostudzone ciasto przeciąć na dwa placki i dokładnie nasączyć kawą.
 Spód ciasta ponownie umieścić w formie i wyłożyć na nim całą już gęstniejącą masę serową, przykryć drugim plackiem.
 Wierzch ciasta polać polewą czekoladową i posypać kolorową posypką, schłodzić. 





1 komentarz:

  1. Przepyszne ;)

    Zapraszam na Candy u mnie : http://recenzje-kiti.blogspot.com/2012/12/rozdanie-na-dobry-poczatek.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody