poniedziałek, 19 listopada 2012

Smerfne wafelki

Nawaliłam ostatnio i nie uzupełniłam braków w szafce przez co musiałam zrobić wafelki z szafirową galaretką która w kontakcie ze śmietaną nabrała dziwnego koloru, ale w smaku była ok :) Przepis na taką masę jest stary pewnie nie jedna osoba już z niego korzystała ja lubię do niego wracać w sytuacjach takich podbramkowych to znaczy jak nic innego nie ma do kawy, a wszystkim tak strasznie tego brakuje u mnie co prawda takie sytuacje to mało spotykane zjawisko, ale się zdarzają :) Wafelek najbardziej mi smakuje na drugi dzień, ale po zastygnięciu też jest smaczny choć bardziej strzela pod zębami.


Smerfne wafelki

7 suchych wafli tortowych 
Masa: 
1 kostka margaryny 
1 szklanka cukru 
1 szklanka śmietany 18% 
2 dowolne galaretki u mnie szafirowe
dodatkowo: 
kolorowa posypka
 Wafelek:
Masa: 
 Margarynę rozpuścić z cukrem, dodać do niej suchą galaretkę i mieszać do momentu rozpuszczenia, następnie dodać śmietanę i zagotować oraz troszkę przestudzić. 
 Wafle kolejno przekładać masą do jej wyczerpania wierzch też posmarować masą i posypać kolorową posypką. 
Deser odstawić do lodówki, aby zastygł i zmiękł. 
 Przed podaniem pokroić ostrym nożem na małe wafelki.





 

4 komentarze:

  1. Kiedyś robiłam wafle z taką masą.. Twoje wyglądają smakowicie..

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. chrupią kiedy są świeże po odstaniu rozpływają się w ustach :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody