piątek, 5 października 2012

Placuszki z gruszkami

Gruszki mam w domu pyszne takie pachnące i soczyste, robię z nimi same pyszne rzeczy. Takie placuszki uwielbiam i robię od czasu do czasu, choć moje dzieci twierdzą, że i tak babcia robi najlepsze. Dzisiaj na kolację były właśnie z tymi gruszkami i połączenie było przecudne, placuszki są delikatne i puszyste, ale tylko pod warunkiem, że pozwolimy ciastu spokojnie wyrosnąć.


Placuszki z gruszkami

Ciasto: 
1 szklanka ciepłego mleka 
3 łyżki gęstej śmietany 
2,3/4 szklanki mąki 
2 jajka 
3 łyżki cukru 
3 dag drożdży 
Dodatkowo: 
3 gruszki 
olej do smażenia 
cukier puder do posypania
Wykonanie:
 W ciepłym mleku rozpuścić drożdże. 
 Mąkę przesiać i wymieszać z cukrem, jajka ubić ze śmietaną i dodać do mąki, dolać mleko z drożdżami i wymieszać dokładnie ciasto(jest troszkę gęste)
 Do ciasta dodać pokrojone w plasterki gruszki i delikatnie wymieszać.
 Ciasto odstawić na minimum godzinę w ciepłe miejsce, aby wyrosło.
 Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju i smażyć na nim niewielkie placuszki (ciasto kłaść łyżką) Rumiane placuszki osuszyć na serwetce z nadmiaru tłuszczu, posypać cukrem pudrem i podawać ciepłe.
 Placuszki możemy też przed podaniem obłożyć plasterkami gruszek wtedy są jeszcze lepsze. 




Oprócz placuszków upiekłam jeszcze dwie blaszki ciasta  które jutro zagości na urodzinach znajomej, mi zostały tylko po nich zdjęcia i świadomość, że są pyszne.

4 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody