czwartek, 20 września 2012

Jabłka smażone w cieście

Dzisiaj u mnie się działo, oj działo:) był słodki podwieczorek coś słodkiego do kawy i właśnie kończy się piec ciasto na jutro. Jednym słowem było wielkie jabłkowe szaleństwo.
Na dobry początek nasz podwieczorek czyli jabłka smażone w cieście, posypane cukrem pudrem z malutkim dodatkiem sosu malinowego.

Jabłka smażone w cieście 

Ciasto: 
2 szklanki kefiru 
2 szklanki mąki 
1jajko 
1/2 łyżeczki sody 
3 łyżki cukru 
Dodatkowo; 
jabłka 
cukier puder 
cukier z cynamonem 
olej do smażenia
Wykonanie:
 Jabłka pokroić na grube plastry i ostrożnie wyciąć z nich gniazda nasienne, plasterki jabłek posypać cukrem z cynamonem (ja mam taki gotowy, ale można wymieszać zwykły cukier z cynamonem)
 Z mąki, jajka i kefiru wymieszać gładkie i dosyć gęstawe ciasto w trakcie mieszania dodać cukier i sodę. 
Przygotowane plastry jabłek zanurzyć w cieście i łyżka nabierając sporo ciasta kłaść jabłka na gorący olej, smażyć z dwóch stron na złoty kolor. 
 Przed podaniem posypać cukrem pudrem i podawać gorące.
 Do jabłek doskonale pasuje też sos owocowy lub bita śmietana. 





3 komentarze:

  1. najlepsze na świecie!
    pozdrawiam ciepło,
    Szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe :) Ten smak nie może komuś nie przypasować.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody