niedziela, 9 września 2012

Chlebek z żółtym serem

Chleby na zakwasie mnie nie lubią i prawie nigdy mi nie wychodzą, jak dostanę gotowy zakwas to czasami mi coś z tego wyjdzie, ale jak mam sama go zrobić to już zaczynają się schody bo nigdy nie wiem kiedy mam go dokarmić i czy nadaje się już do pieczenia, zresztą o tym już mówiłam nie raz i jak do tej pory nic się w moich umiejętnościach w tej dziedzinie nie zmieniło :( Chleby na drożdżach to już całkiem inna sprawa choć te też rodzinka je od wielkiego święta. Wiec kiedy zobaczyłam akcję "Upiecz Smakowity Chleb!", to wiedziałam, ze to jest dobry pretekst, aby pokonać swój lęk i coś dobrego upiec, a patronem akcji są Zakłady Tłuszczowe "Kruszwica", producent margaryny "Smakowita".
Chlebek smakuje wybornie nawet tylko posmarowany masłem i właśnie ten chlebek dodaję do akcji  "Upiecz Smakowity Chleb!"

 Chlebek z żółtym serem

20 dag żółtego sera 
2 jajka 
10 dag drożdży 
2 łyżki cukru 
1,5 łyżki soli 
1 łyżka ziół prowansalskich 
80 dag mąki 
1/2 litra chłodnej wody 
3 łyżki oleju 
Dodatkowo: 
2-3 łyżki do posmarowania ciasta
Wykonanie:
 Mąkę przesiać i na sucho wymieszać z solą, cukrem i ziołami, dodać drożdże rozpuszczone w wodzie, olej oraz ubite jajka, wszystko dokładnie wymieszać. 
Ser pokroić w kostkę i dodać do ciasta, następnie jeszcze raz wymieszać i odstawić do wyrośnięcia. Formę w której będziemy piec chleb wysmarować tłuszczem, wyłożyć do niej całe ciasto po wierzchu posmarować olejem i jeszcze raz zostawić na 20 min.
 Chleb wstawić do zimnego piekarnika nastawionego na 180st i piec 60 min. 
 Porcja ciasta starcza na dwa bochenki pieczone w formie do keksa, ale ja zrobiłam w okrągłej formie i dzięki temu mam jeden wielki bochenek chleba. 






To jest nagroda jaką sobie wywalczył ten przepis więc chyba jest gody polecenia:)




Upiecz Smakowity Chleb!

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody