niedziela, 29 lipca 2012

Sezamowe ciasteczka

Wstyd się przyznać, ale na dzisiaj nie mam nic słodkiego poza kupnymi ciasteczkami. Przyczyna nie leży po stronie lenistwa, a wręcz przeciwnie. Wczoraj nie wystawiłam nosa z kuchni, a całą swoją energię poświęciłam na śliwkowe przetwory bo śliwki wyjątkowo w tym roku obrodziły i wczoraj musiałam się z nimi zmierzyć, zrobiłam kompot i powidła oraz śliwkową nutellę. Napracowałam się tak, że na ciasto brakło czasu i siły, ale mam przepis o którym zapomniałam i jeszcze tutaj go nie spisałam. Więc dzisiaj ciasteczka, a jutro nutellka :)

Sezamowe ciasteczka

5 łyżek sezamu 
1/2 kg mąki 
15 dag cukru 
20 dag margaryny 
2 łyżki oleju 
1 jajko 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
dodatkowo: 
powidła śliwkowe 
cukier puder
Wykonanie:
 Ziarna sezamu uprażyć na suchej patelni i dokładnie ostudzić, zimną margarynę najlepiej na stolnicy posiekać z cukrem, dodać olej, jajka i przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz zimny sezam szybko zagnieść kruche ciasto i schłodzić w lodówce.
 Zimne ciasto cienko rozwałkować i foremką wyciąć ciasteczka które ułożyć na natłuszczonej blaszce. 
Piec do 10 min w gorącym piekarniku, zimne ciasteczka posmarować powidłami i złożyć po dwa, odstawić na kilka godzin po tym czasie ciasteczka nabiorą wilgoci i będą się rozpływać w ustach. Przed podaniem posypać cukrem pudrem. 






1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody