środa, 4 lipca 2012

Lukrowane ciasto z wiśniami

Może to nie pora na pierniki, ale tak mnie naszło i zrobiłam, dodałam tylko letni akcent w postaci owoców.
Ciasto ze swoja słodkością i kwaśnością owoców dało bardzo fajny efekt smakowy, zresztą wzrokowy też :)

Lukrowane ciasto 

Ciasto:
3 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru
150 g miodu 
15 dag margaryny 
10 dag orzechów włoskich
2 jajka 
3 łyżki kakao 
2 łyżki jogurtu naturalnego
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
1.5 łyżeczki sody
Lukier: 
1 białko jajka 
kilka kropli soku z cytryny
cukier puder
Dodatkowo: wiśnie bez pestek
Wykonanie:
Margarynę utrzeć z cukrem i płynnym miodem na krem, następnie cały czas ucierając dodać jajka i porcjami przesianą mąkę wymieszaną z kakao, proszkiem do pieczenia i sodą na koniec do ciasta dodać posiekane orzechy, dokładnie wszystko wymieszać. Formę (25 cm średnicy)wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą, przełożyć do niej ciasto. 
Piec w temp. 180-190st do 50 min po upieczeniu ciasto wystudzić i wyjąć z formy, polać grubą warstwą lukru i posypać wiśniami.(ja miałam troszkę mało wiśni więc dodałam czereśnie) 
Lukier: 
 Białko z wcześniej dokładnie umytego i sparzonego jajka utrzeć z sokiem cytrynowym i cukrem pudrem. Cukru dodajemy tyle, aby uzyskać gęsty, ale jeszcze lejący się lukier.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody