wtorek, 12 czerwca 2012

Udawany drożdżowy z owocami

W tle cały czas słyszę odgłosy meczu i ostre słownictwo mojego męża po ostatniej bramce, a ja nic do piłki nie mam, ale wolę trzymać się z boku i dodać przepis na szybciutkie ciasto. Ciasto powstało z ostatnich już chyba w tym roku truskawek jakie urosły na mojej działce, coś ten sezon truskawkowy był bardzo króciutki i zanim na dobre się zaczął to już  się kończy. Na działce już pustki, na targu ceny idą koszmarnie w górę i trzeba przerzucić myśli już chyba w stronę innych owoców. Udawany drożdżowy to szybkie ciasto które z wyglądu przypomina drożdżowy, a w smaku pomieszanie ucieranego z biszkoptem.

Udawany drożdżowy

5 jajek
1/2 szklanki cukru
2 szklanki mąki 

5 łyżek oleju 
1 łyżeczka proszku do pieczenia
olejek śmietankowy
około 2 szklanek owoców ja miałam truskawki i rabarbar 

Lukier;
3\4 szklanki cukru pudru
kilka kropli soku z cytryny
Wykonanie:
Całe jajka ubić z cukrem do białości, do masy jajecznej delikatnie i małymi porcjami dodawać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz kilka kropli aromatu śmietankowego pod koniec do gotowego ciasta dodać olej. 
 Ciasto wylać do formy wcześniej wysmarowanej tłuszczem i wysypanej np. bułką tartą, na wierzchu ułożyć owoce wcześniej pokrojone w plasterki. 
Piec do 40 min w temp. 150st.
 Po upieczeniu i wystudzeniu ciasto polać lukrem przygotowanym z cukru, soku cytrynowego i kilku kropli wody.







2 komentarze:

  1. Moze i udawany, ale na pewno rownie smaczny jak prawdziwy :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody