czwartek, 26 kwietnia 2012

Ciasto z mandarynkami

To ciasto jest pyszne, ale tylko dla smakoszy dziwnych ciast bo połączenie gorzkiej  herbaty i mandarynek daje naprawdę ciekawy efekt smakowy, lekko gorzkawy i nawet stwierdziła córka cierpki choć ja tam nic cierpkiego nie czułam.

Ciasto z mandarynkami

Ciasto: 
6 jajek 
1.5 szklanki mąki tortowej
1/2 szklanki cukru
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
6 łyżek oleju 
Masa:
70 dag mandarynek
1/4 szklanki cukru 
1 łyżka żelatyny1 szklanka mocnej i dobrej herbaty
Bita śmietana: 
1/2 litra śmietany 30% 
1 łyżeczka żelatyny
20 dag białej czekolady
dodatkowo herbata do nasączenia ciasta
Wykonanie:
Ciasto: 
Białka ubić na sztywno z dodatkiem szczyty soli i 6 łyżkami wody do ubitych białek dodać cukier i nadal ubijać, aż powstanie sztywna beza. Następnie delikatnie wymieszać ją z żółtkami jajek i z przesianą mąką wymieszaną z proszkiem do pieczenia i na koniec dodać olej. Ciasto wylać do wyłożonej papierem formy i piec w temp, 190 st ja piekłam na "oko" bo kolejny raz zapomniałam sprawdzić czas.
 Masa: 
 Mandarynki obrać ze skórek i zmiksować oraz wymieszać z cukrem. W gorącej herbacie rozpuścić żelatynę i wlać do mandarynek, wymieszać i odstawić, aby nam troszkę zgęstniało. 
 Śmietana:
 Żelatynę rozpuścić w małej ilości gorącej wody i ubić razem ze śmietaną do ubitej na sztywno śmietany dodać białą czekoladę startą na drobnych oczkach tarki, wymieszać. (gdyby dla kogoś była za mało słodka śmietana to oczywiście może ją dosłodzić) 
 Upieczone i ostudzone ciasto przekroić na dwa krążki i nasączyć je herbatą, następnie jeden krążek ułożyć ponownie w formie w której to piekliśmy i wyłożyć na nim całą, gęstą masę mandarynkową na to połowę bitej śmietany i przykryć drugim krążkiem ciasta, wstawić do lodówki do zastygnięcia ciasta, kiedy ciasto zastygnie wyjąć je z formy i ozdobić resztą bitej śmietany, można jeszcze użyć innych dekoracji, wtedy ciasto nabierze odświętnego wyglądu







3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe połączenie smaków! Wygląda bardzo okazjonalnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak na bajkowych ilustracjach -obrazkach -opis apetyczny -wyjątkowy

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody