środa, 25 kwietnia 2012

Bananowe ciasteczka

Przepis na te ciasteczka znalazłam w lokalnej gazecie, wydał mi się prosty i tani, a co najważniejsze w takiej wersji jeszcze bananów nie podawałam, więc na gorąco postanowiłam je zrobić. Będę z Wami szczera szału w nich nie ma, choć to pewnie kwestia gustu, owszem były zjadliwe i nawet innym domownikom smakowały, ale na mnie wrażenia nie zrobiły. Jak już stwierdziłam to czy smakuje coś czy nie to kwestia gustu, więc przepis tutaj zapisuję, ale nie polecam robienia ich na zapas bo najlepiej smakują jeszcze ciepłe, wtedy są mięciutkie w środku, a na zewnątrz lekko chrupiące, na drugi dzień czerstwieją.

Bananowe ciasteczka zrobione na próbę nie do odtworzenia bo do przepisu wkradł się błąd :(


2 szklanki mąki
1/4 szklanki cukru
1 jajko

1/2 szklanki rozgniecionych bananów 
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
1 szczypta cynamonu
Dodatkowo:
mleko
cukier
Wykonanie:
Margarynę posiekać z cukrem, dodać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i cynamonem oraz pogniecione banany i jajko. Zagnieść gładkie ciasto, schłodzić je kilka godzin w lodówce, następnie rozwałkować na 1 cm grubości i wyciąć ciastka, ułożyć je na natłuszczonej blaszce, posmarować mlekiem i posypać po wierzchu grubą warstwą cukru. 
Piec do uzyskania złotego koloru w temp. 180st. 







8 komentarzy:

  1. super!!!! kocham wypieki z bananami. Wpisuję do zapamiętania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bananów w wersji 'na krucho' jeszcze nie próbowałam, a wygląda całkiem fajnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O proszę :) następne wspaniałości :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ile tej margaryny siekamy z cukrem ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu jest problem bo ciasteczka robiłam tylko raz i nie pamiętam ile jej ma być, zresztą dopiero teraz zauważyłam, że zapomniałam tutaj podać ilość margaryny, a przepis w oryginale gdzieś się zapodział :(

      Usuń
  5. Już zabrałam się za robienie tych ciasteczek a tu brak pełnego przepisu... Proponuję skasować ten przepis lub go zmodyfikować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może masz i rację, ale blog stanowi dla mnie coś w rodzaju pamiętnika nie tylko spis przepisów i po dokładnym wczytaniu wiadomo, że jest z błędem.
      Pozdrawiam i przepraszam za kłopot jaki sprawił Tobie przepis

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody