poniedziałek, 13 lutego 2012

Kuszące jabłuszka

Ostatnio postanowiłam zrobić coś innego jak ciasto czy ciasteczka i na osłodę podałam mojej rodzince pyszny deserek :)

Kuszące jabłuszka

2 duże jabłka
10 dag gorzkiej czekolady
3 łyżki białego wina
2 szklanki wody
1 szklanka cukru
1/4 łyżeczki cynamonu
2 łyżki soku z cytryny
2 łyżki rodzynek
15 dag sera śmietankowego
2 łyżki cukru pudru
Wykonanie:
W garnku zagotować wodę z cukrem, sokiem z cytryny i cynamonem. Jabłka przekroić i delikatnie usunąć gniazda nasienne razem z niewielką ilością miąższu ma powstać coś w rodzaju miseczki, przygotowane jabłka włożyć do gotującego się syropu i obgotować około 5 min lub krócej bo to zależy od tego jakie mamy jabłka, następnie wyjąć na talerz i osuszyć. W czasie kiedy gotują się jabłka przygotować nadzienie. Ser utrzeć z cukrem pudrem, dodać do niego drobno pokrojone jabłko(to co wydrążyliśmy), 5 dag posiekanej czekolady i rodzynki. Na ciepłe jabłka ułożyć w otworach przygotowany serek i polać rozpuszczoną resztą czekolady wymieszaną z białym winem. Można dodatkowo podać z kleksem bitej śmietany 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody