wtorek, 24 stycznia 2012

Jabłkowo-rodzynkowe ciasteczka

Ciasteczka to jest to co moje tygryski :) lubią bardzo, dlatego  często je robię, można nawet powiedzieć, że kończą się jedne i zaraz robię następne. To jest taka moja kombinacja na bazie innych ciasteczek i muszę stwierdzić, że wyszły całkiem fajnie i smacznie.

Jabłkowo-rodzynkowe ciasteczka

10 dag margaryny
10 dag dżemu jabłkowego
5 dag cukru
1 cukier waniliowy
20 dag mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki kakao
5 dag rodzynek
Dodatkowo:
10 dag gorzkiej czekolady
kolorowa posypka
Wykonanie:

Margarynę utrzeć z dżemem, dodać cukier i nadal ucierając dosypywać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i kakao. Kiedy składniki się połączą przełożyć ja na deskę i dokładnie zagnieść pod koniec dodać rodzynki. Z gładkiego ciasta utoczyć wałeczki (mi wyszły trzy), zawinąć w folię i włożyć do zamrażalnika na minimum 1/2 godz po tym czasie ostrym nożem pociąć je na plasterki około 1cm grubości, ułożyć na blaszce do pieczenia delikatnie natłuszczonej. Piec około 15-20 min w temp.180 st Zimne ciastka polać rozpuszczoną czekoladą i posypać posypką. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody